Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Indova
Sign in to follow this  
Indova

Indova Rebrand

Recommended Posts

7 minutes ago, Willi said:

 

Very fun for people that spent thousands of hours

kinda their fault, they should know by now rsps are never up forever, and are always having changes made. if you don't like wasting your thousands of hours, then go play osrs :) 

Edited by VOSSI BOP X
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, VOSSI BOP X said:

kinda their fault, they should know by now rsps are never up forever, and are always having changes made. if you don't like wasting your thousands of hours, then go play osrs :) 

 

We don't live forever, does that mean we shouldn't live

Share this post


Link to post
Share on other sites

To be honest, as a solid day 1 player, Ive seen it all. Mostly.

 

I remember at first its was contentful obviously cause we all had goals and things to strive for. Some wanted to max, some wanted to skill, some wanted to pk. I just wanted to be rich, which I always was tbh, since month 1... since my 1st bond....  Everyone knew up from the jump slayer was key. The eco started off of Herblore and Fish... Rares were rares...  I think at this moment here it was the pinnacle moment that would decide this longevity for Indova. Indova was sweet man. I was racing 2 staff members, 1 to my knowledge lol, Im still sitting top 3 in slayer. Was top 2 for months, and in and out of #1 with Ralts.

 

Syndicate cc was already in its active state claiming the #1 cc since birth. Its only rightful competitions were DW and Ascendancy. Syndicate cc was so successful as a community they managed to make staff implement rules that were aimed strictly towards them (with help from me, sry.) and enough drama to make a tv series. Btw Syndicate (Max) was probably the #1 Advocate for PVP and was some what ignored. I feel you max dw bro. 

 

Soon after, approx 4 months we started noticing major players thrive in their "osrs skills" with the implementations of updates that catered towards to IRONMEN in an ECONOMY BASED SERVER. Many players who hop from rsps to rsps knows the ordinary stuff to get out the way... what makes a server fun is the how and how long and for what.... Indova seemed to have been in a constant state of adding updates that quickly changed the theme of what it was initially aimed to be. It was at this time were the infamous "OSRS BTW" meme was birthed. Rightfully so. Imagine leaving osrs to play osrs. no p2w. no pvp. Ironmen outnumber normies. And Weebs fucking everywhere..... fuck..

 

 

Whatever. Around month 2.5 -month 4 many players came to a halt til raids dropped. some grew tired and some still had a fire left to burn. And in comes the initial complaints for Pvp and minor updates to slayer all through the initial months til cox. After cox tob and then Dom Zone. came in the later year if not next year with still no pvp updates... js..

When ToB dropped  that required a skill that pure rsps players wouldn't be able to acquire until months/weeks down the road of wasting supplies in a game that already stretches your patience to the walls. So players were stuck once again however it made room for the eco, so that was dope I guess. 

(youtubers appearing here n there throughout the months)

Somewhere around month 9 we had Donator Benefits come in. I swear to god that shit worked for like a week and then Deluxe just dropped that shit back down. But it was expected. When I saw staff state that they would take back items you donated for I knew what it was. A dub.

 

 

 

When Dominion dropped it was already too late. Mid to late decline fall. Staff disappearing by then... Cox on the fritz... still is...  I think either at the same time or directly after Dom Zone came into play we had the ironmen convince staff to let them drop trade their bank... While the whole time reacquiring it they never contributed to the economy.. Inflation out the ass... Whatever.......

 

Indova was dope man... We've been yelling since the jump.

Ngl I had the most fun getting cleaned like once or twice... and rebuilding like 6 or 7 times.. each time bigger and bigger til I hit my 20b. Folded many bank accounts along the way and have been folded twice as much. Other than gambling I mean Cox was dope i guess. I got 1 tbow drop around 140~ kc but other than that and my omlet I got everything on my later half of my kc... And Tob... That spider boss is a bitch. 

Some of the staff were always dope. That what I respect those who've always been legit and helpful and just there in general.... only one tbh i can think of is Ralts.... Deluxe too but i mean he doesnt count be breaks everything. 

 

 

Oh the Giveaways were the most fun ngl. That shit was just fun man.... yeah... Rip 1750$~. Even with a remake and a some customs... idk maybe...This sucks.

 

 

7Mhpvmj.png

 

#1 poster. Forums Life Hoe. Forums or kick rocks.

#1 News Team Member

#1 Community Influences 

#1 Richest non staff member maybe.

 

 

Ive been corrected:

The drop rate bonus from the donor benefit? Well that’s still rng at the end of the day but ur more likely to get a drop compared to a non donor but still rng

The only time it was nerfed was with the introduction of elite indovian

Drop rate boost: Indovian: 1% (was 2%) Super: 3% (was 4%) Elite: 5%

No other ranks got affected.

 

hmmm.

Edited by Justin
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Only thing I kind of found tedious about playing on Indova was CoX drop rates. There was times were I went over 100 KC dry for any uniques (happened like 3 times) probably just shitty rng

I’d play again if Tom was actively developing the server like he was at the start. still the best server out there tbh 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Pacmale said:

Only thing I kind of found tedious about playing on Indova was CoX drop rates. There was times were I went over 100 KC dry for any uniques (happened like 3 times) probably just shitty rng

I’d play again if Tom was actively developing the server like he was at the start. still the best server out there tbh 

facts about the best thing out there. I cant even play anything cause of how smooth this server is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justin laying it out there. That's some real shit right there.
I may not of donated tons of cash to this conquest, but I have put in as much time and effort as most of the elite Indovians. 

 

timeplayed.png.ad3f37da2a050237e4159ebeb177280f.png

 

I made Indova my home like I have with the very few other Servers I have played religiously in the past. Hard to find anything coded as nicely as Indova is. Playing anything subpar to Indova, just doesn't feel right. 
 

End of the day, I just want to see Indova flourish again. 

No matter the cost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exciting, looks like I came back at a great time!

Would like to put in a word for maintaining at least a 1x rate, for those like myself who love the grind. Perhaps (though significantly less useful) a skilling-only game mode? :)

 

Also I'd like to recommend keeping the custom content to a minimum. While yes having it is beneficial, too much of it will make the server feel less-well put together, and just kind of corny. I've seen that happen to numerous servers before.

Edited by Jeremy
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/13/2019 at 9:45 PM, Willi said:

 

Very fun for people that spent thousands of hours

This literally tells us you don't care about the server but your account lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

On regards of the Rebrand I hope Staff/Ownership wouldnt mind disclosing some of the important topics regarding the rebrand.

I have a few questions and statements and I am hoping for detailed answers cause yall know imma reply.

 

1. Eco Based or nah?

- I saw Peri say yes but Im concerned as to how an eco server will THRIVE knowing ironmen, who literally cannot support an eco, will be included into the rebrand. Honestly I dont understand how and who makes the decisions placed that effect the Eco but.... Whoever it was that said lets allow Irons to drop trade so we can have more trade happening.. or whatever it was...nice one. If it was Tom my bad dude but wtf. was like the icing on the cake... The nail to the coffin...the double tap... What will be done to allow irons and normal accounts to exists side by side. Honestly since you guys used to say you guys would imitate osrs to a degree (then say you dont have to when its convenient) I would imagine you'd keep the Ironmen rules. Which I remember voicing. 

WpxxwLP.png

 

2. Pvp.

- What plans do you all have to enable a pvp community to be able to thrive entirely on their own outside of the pvm/skilling side of the eco? Personally I would like to see a pvp minigame inserted and Pk bots inserted to the edge wilderness near ditch. More onto the minigame, Id like to see something similar to a BH system that assigns you a target with options to be matched in many options of gears/pk styles and a loot pool system that ladders increasingly upwards in loot/worth as you streak, meet challenged, and risk, which would encourage players to hone their skills.

 

3. Donations / P2w

- Im just curious to what anyone on staff has to say about how and what we can expect to see on this topic next chapter. Id personally and obviously would like to see Donators respected towards their gameplay and rates MORE than before, knowing Indovas grrindy ass nature. Also I'd like to see Actual rares that are discontinued from the online shop to be discontinued for good. And Rares to be limited seasonally. Allowing for the more miniature rares to flow in and out properly.

 

4. Communication

- I hope to see more communications from staff to its players. It would be nice to know things other than updates because thats the only thing thats official. Players miss things in discord so I feel like #dev-blogs should be more active detailed anything large or small. I feel like even though staff states things are being worked on, it would literally be pleasing to stare work at you through a glass window in a sense. That way some repetative questions are out the window. Maybe something that shows something each working staff member does, updated by them, like logs.

 

EX:

XTL9Vth.png

 

Via each staff member/ dev thats putting in work. This would eliminate some purpose to the weekly update threads, but then allow opportunity to post other things besides the now obvious.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Justin said:

I would imagine you'd keep the Ironmen rules. 

You're attacking and blaming everything on ironmans, get over it. If people want to play that way then they can. Irons are allowed to drop items that appear to other players on osrs. You posting a screenshot and saying thats how osrs does it is 100% not true. On osrs you can drop items on tables and just regular drop them to appear for other players. This is how many ironmen pay for bonds for their accounts on osrs. I know this from having an osrs iron.

 

I'm honestly sick of you blaming indova even needing a rebrand on irons alone. Private servers aren't going to be crazy successful when the live game is getting consistent updates, quests, mini-games. Ask 90% of the people who have quit indova from staff team members to the dw cc. They all are playing osrs because its more worth their time, then getting eco and character wiped on a private server that is a little over a year old.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Justin said:

Honestly I dont understand how and who makes the decisions placed that effect the Eco but.... Whoever it was that said lets allow Irons to drop trade so we can have more trade happening.. or whatever it was...nice one. If it was Tom my bad dude but wtf. was like the icing on the cake... The nail to the coffin...the double tap... What will be done to allow irons and normal accounts to exists side by side. Honestly since you guys used to say you guys would imitate osrs to a degree (then say you dont have to when its convenient) 

I’m sure you’re well aware of who made the decision. It was the community who wanted it based off these votes - https://forum.indovaps.com/index.php?/topic/3178-ironmen-drop-trading-poll/

 

10 hours ago, Justin said:

What plans do you all have to enable a pvp community to be able to thrive entirely on their own outside of the pvm/skilling side of the eco? Personally I would like to see a pvp minigame inserted and Pk bots inserted to the edge wilderness near ditch. More onto the minigame, Id like to see something similar to a BH system that assigns you a target with options to be matched in many options of gears/pk styles and a loot pool system that ladders increasingly upwards in loot/worth as you streak, meet challenged, and risk, which would encourage players to hone their skills.

For the millionth time, pvp isn’t going to ever be active on an eco server, that’s keeping it real. Look at any other eco server and see how their wildy is.. yeah dead. We’ll look to do updates or run some events for the Wilderness but if we don’t see any effect of it on the activity then there’s really no point of focusing on something that just isn’t going to bring in players and will only benefit the few.

 

10 hours ago, Justin said:

Im just curious to what anyone on staff has to say about how and what we can expect to see on this topic next chapter. Id personally and obviously would like to see Donators respected towards their gameplay and rates MORE than before, knowing Indovas grrindy ass nature.

There’ll be additional items in the store, but it won’t be over the top with having twisted bows or something in there. Donator benefits we can adjust if that’s what players want. 
 

10 hours ago, Justin said:

Also I'd like to see Actual rares that are discontinued from the online shop to be discontinued for good. And Rares to be limited seasonally.

Am I mistaken or haven’t we been doing this already?

 

10 hours ago, Justin said:

Players miss things in discord so I feel like #dev-blogs should be more active detailed anything large or small. I feel like even though staff states things are being worked on, it would literally be pleasing to stare work at you through a glass window in a sense. That way some repetative questions are out the window.

I don’t mind sending messages in the dev blogs channel but considering we’ve mainly used that channel for bigger content we didn’t want to put every single small or “filler” updates made. Most the changes we make that are suggested is usually replied to on the forums or mentioned ingame, which is fine. 
 

This’ll be the last time I’ll touch on the points you’ve made since you always bring them up and there doesn’t seem to be any chance of changing your view on it.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Bandit said:

You're attacking and blaming everything on ironmans, get over it. If people want to play that way then they can. Irons are allowed to drop items that appear to other players on osrs. You posting a screenshot and saying thats how osrs does it is 100% not true. On osrs you can drop items on tables and just regular drop them to appear for other players. This is how many ironmen pay for bonds for their accounts on osrs. I know this from having an osrs iron.

 

I'm honestly sick of you blaming indova even needing a rebrand on irons alone. Private servers aren't going to be crazy successful when the live game is getting consistent updates, quests, mini-games. Ask 90% of the people who have quit indova from staff team members to the dw cc. They all are playing osrs because its more worth their time, then getting eco and character wiped on a private server that is a little over a year old.

 

 

Oh you sick Bandit? How sick are you? Are you wicked sick? Radical maybe? Or just insane plane jane insane sick? I hope its the last one.

3bcppu.jpg

 

I could care less and im not attacking anyone directly. Just as a whole, cause regardless of what and who plays, that shit was a bad move regardless of how you feel. How am I suggesting a re-brand for irons? Fuck irons, Ive suggested for them not to be able to trade and drop trade and thats it. That was one of the main principals starting out, but I wouldnt know much because I joined Indova for the Eco all say that. My bad for not playing against its purpose. Stop being such a blue falcon. I also suggested for them other than allowing for normal accounts and irons to exist in the same field. If anything I can that im just strongly voicing my opinion. Literally no one else posts important topics in a proper place where other minds can come together and communicate, in discord its there sure but your gonna have to scroll a bit to find conversations that are already gone to the wind. Ive been playing for a year and im proud of what i contributed and what I stand for when it comes to this game. So the fuck what if Im barking? I literally pay to play this game and I constantly brought ideas and suggestions and content to the table favored or not, while you staff members get to sit there and wait til someone else has a good enough argument to argue and just back it up, like always whenever something major hits the table you and others would say "we are/dont have to be like osrs." and shit like that when its convenient. My arguments arent dumb or useless or out of spite, they are accurate and have reason. So excuse me if I feel strong towards a certain sector in this game.

 

 

Im pretty sure im not going to be playing the rebrand anyways. Based on the level of Communication and Availability between Devs/Admins pertaining to content and information through out this year and a half, and just overall characters around this lovely bunch. Im not looking foward to much anyways. Like you said the best rsps is at osrs.

8 hours ago, Deluxe said:

There’ll be additional items in the store, but it won’t be over the top with having twisted bows or something in there. Donator benefits we can adjust if that’s what players want. 

Phats,Eggs,Rings,Mogs, all that shit no actual weaps n shit. Rares.... 

 

8 hours ago, Deluxe said:

 Am I mistaken or haven’t we been doing this already?

 

yeah yeah true but i wouldnt suggest seeing them comeback via that new indova point shop or something like that. Black phats were like 400m+ year long then i got one for like 200m~ off of Deed (Finally) cause of that. See what I mean?

 

8 hours ago, Deluxe said:

This’ll be the last time I’ll touch on the points you’ve made since you always bring them up and there doesn’t seem to be any chance of changing your view on it.

Back that up fam. Ill have another pvp suggestion thread shortly. Nah in all seriousness tho, half of my intent with these posts were to spark conversation, but like always ppl just fall back into their discords, swap spit, then say the same thing over n over.... Whatever man. This shit sucks.

 

Shit meaning state of indova before yall think im talkin shit... blue face ass...

Edited by Justin

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Justin said:

How am I suggesting a re-brand for irons?

I didn't mention anything even assuming about this.

You are ranting just to rant. 90% of your reply was nonesense.

4 hours ago, Justin said:

you staff members

Was never staff so calling me a staff member is pointless.

 

4 hours ago, Justin said:

Ive been playing for a year and im proud of what i contributed and what I stand for when it comes to this game.

Congrats on demmanding high prices on every high tier items, pretty much forcing people to gamble you to try to get the item to sell to the community for reasonable prices.

 

I'm not going to bother reading another one of your 2 paragraph rants. Keep that in mind if you reply.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Bandit said:

I didn't mention anything even assuming about this.

You are ranting just to rant. 90% of your reply was nonesense.

owQ3RAh.png

 

K. all I did was give you the same energy you gave me playboy. Never really asked for your opinion anyways.

51 minutes ago, Bandit said:

Congrats on demmanding high prices on every high tier items, pretty much forcing people to gamble you to try to get the item to sell to the community for reasonable prices.

Wtf is the point of playing in an eco server an not participating in the eco? What do you expect for rich players to do? Never forced anyone. And I gave away more than I won. Thats facts. 

 

52 minutes ago, Bandit said:

Was never staff so calling me a staff member is pointless.

 

yeah like that means anything. Tf.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idc if you reset the server long as I get my xp and 1 to stay. I havnt worked for xp for it to be gone. Items. I dont really care. Not like I have a t bow. but If I did can I keep my t bow also.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

Important Information We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..